Jurylid worden

Wij zijn op zoek naar bevlogen juryleden die zich gedurende het wedstrijdseizoen (november tot en met juni) willen inzetten. Zonder juryleden zijn er namelijk geen wedstrijden.

Elke vereniging is verplicht om per wedstrijd een x aantal juryleden te leveren. Dit is afhankelijk van het aantal turnsters dat mee doet aan een wedstrijd. Geen juryleden van de vereniging betekent ook geen medailles voor de turnsters die mee doen. Onwijs jammer natuurlijk wanneer jouw zoon/dochter of jijzelf net dat podium behaalt.

Wat houdt de functie jurylid in?

Als jurylid volg je eerst een aantal (online) bijeenkomsten over het jureren. Binnen het jureren spreken we over verschillende niveaus: TD1, TD2, TD3. Je stapt in bij de TD1, dit zijn de oefenstoffen niveau 6 en 7 (pupillen, 10,11,12 jaar) en supplementen G en H (jeugd, junioren en senioren, 13 t/m 18 jaar). Voor nu zegt je dat misschien nog helemaal niks. Maar dit zul je allemaal leren tijdens de bijeenkomsten.

Vervolgens maak je ook een online examen, dit alles mag met je map met informatie ernaast. Nadat je het online examen hebt behaald ben je gecertificeerd als jurylid en kun je aan de slag.

Tijdens het volgen van de bijeenkomsten kun je bij wedstrijden aanschuiven om te schaduw jureren. Dit houdt in dat je eerst mee kijkt en mee jureert met de huidige juryleden. Jouw score wordt niet mee berekend, maar je kunt wel vergelijken met de juryleden die al wat langer meedraaien en voorbeelden in de praktijk zien.

Vervolgens ga je aan de slag als echt jurylid. Binnen het wedstrijdseizoen zijn er +- 4 wedstrijdweekenden. Des te meer juryleden des te meer afwisseling. De beginperiode (ongeveer 8 weken) vraagt als jurylid wekelijks 2-4 uur, vanwege de scholing en bijeenkomsten. Wanneer je het examen hebt afgerond vragen wij je minimaal 2 wedstrijddagen in het jaar te jureren, afhankelijk van het aantal juryleden.

Wij vragen iemand die:

• Flexibel inzetbaar is tijdens wedstrijdweekenden

• Bereid is om bijeenkomsten en bijscholingen te volgen.

• Toekomstgericht is in het verder ontwikkelen als jurylid (TD2, TD3).

• Affiniteit heeft met de turnsport.

Wat bieden wij?

• Een verenigingscultuur waarbij plezier in de sport voorop staat.

• Contact met andere juryleden en hoofd Juryzaken voor vragen en informatie.

Wil jij de vereniging helpen en als jurylid aan de slag?
Stuur dan een mail naar gymverenigingwieringen@gmail.com. Voor meer informatie of vragen kun je altijd vrijblijvend een mailtje sturen of hoofd Juryzaken benaderen: Lori Weber 0646304488

Vrijwilliger worden?

GV Wieringen is altijd op zoek naar enthousiaste (ouders/verzorgers van) leden die de vereniging een handje willen helpen.

Vacatures

Wij hebben op dit moment meerdere vacatures openstaan. Zowel voor train(st)ers, assistenten en bestuursleden.